Köpvillkor - Sverige

Betala efter leverans via faktura med AfterPay

Vi erbjuder betalning med faktura i samarbete med Afterpay (bifirma till Arvato Finance AB) (nedan ”AfterPay”). Betalningsvillkor är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. För fullständiga fakturavillkor se här.

Delbetalning
Genom samarbete med AfterPay ges du möjlighet att dela upp din betalning. För information och fullständiga villkor läs mer här.

AfterPay behandling av personuppgifter
Vid köp med faktura kommer AfterPay behandla dina personuppgifter som personuppgiftsansvarig. Personuppgifterna behandlas bland annat för fullgörande av avtalet, samt för att via externa och interna databaser genomföra identifikations- och kreditkontroll. För mer detaljerad information om AfterPays behandling av personuppgifter och dina rättigheter i samband med behandlingen se här.

Kan du inte hitta din faktura? Fakturan skickas till den e-postadress som du angivit vid beställningen i samband med att varorna lämnar vårt lager. Om du mot förmodan inte kan hitta din faktura så besök www.myafterpay.se och logga in med mobilt bank-ID så ska du kunna se fakturan där.

Fraktvillkor

Om ditt paket väger under 20 kilo och endast består av ett paket, skickas sändningen till ditt närmaste DHL-ombud. Om varorna du beställt väger över 20 kilo eller innehåller fler än ett paket, skickas paketet hem till din bostad utan avisering vilket betyder att du inte måste vara hemma när leverans kommer att ske utan de får då lov att ställa av paketen vid ytterdörren eller på av er önskad plats. Om du däremot bor i lägenhet eller om du så önskar (mot tilläggskostnad) så bokar vi med avisering vilket innebär att DHL ringer er för att planera leveransen och du tar då emot leveransen och skriver på att varorna har mottagits. I de fall då ni bokat dag och tid med DHL men ej är på plats när de anländer tillkommer en avgift på 150:-. Vi kan även komma att skicka vissa paket som brev med Postnord, allt för att det ska bli så billigt som möjligt för våra kunder. Frakten debiteras rakt av och vi har inget påslag utöver våra framförhandlade priser med fraktbolagen. Fraktpriserna varierar beroende på varornas storlek och vikt. Exakt fraktavgift framgår när du lägger till eller tar bort en vara i din kundkorg. När din beställning är skickad kommer du att få ett mejl med länk och sändningsnummer där du kan följa dina paket under hela färden hem till dig. Priserna som står på hemsidan är inklusive moms och inga andra avgifter till kommer förutom vårat framförhandlade fraktpris med fraktbolagen som också visas innan du bekräftar din beställning.

Korrekta adressuppgifter

Det är viktigt att du kontrollerar att ditt namn på beställningen är identiskt med det som står på din legitimation. För din och vår säkerhet lämnar ombud och chaufförer endast ut paket mot uppvisande av legitimation. Om du inte angivit korrekt namn kan du bli nekad att hämta paketet eller mottaga försändelsen och den komma att gå i retur till oss vilket medför onödiga omkostnader (se punkten nedan om ej uthämtat paket eller leveranshinder). Det är också viktigt att du kontrollerar att adressen och telefonnumret du skrivit är korrekt. Vid felaktigheter i adressen kan DHL debitera tilläggskostnader för "felaktig sändningsuppgift". Om så sker kan vi komma att tilläggsdebitera dig för detta.

Ej uthämtat paket eller leveranshinder

Om du ej hämtar ut försändelsen hos ditt ombud eller inte tar emot sändningen vid hemleverans utan den skickas i retur till oss tillkommer tyvärr DHL:s administrationsavgift och kostnad för hantering på 200 kr samt kostnaden för returfrakten. När försändelsen anlänt till oss räknar vi av fraktkostnaden till dig och tillbaka samt administrationsavgiften från det du betalat och återbetalar eventuellt överskjutande belopp alternativt återkommer med ett krav om ytterligare betalning.

Avbryta eller ändra i lagd beställning

Om du önskar avbryta din beställning behöver du meddela oss snarast möjligt genom att mejla din önskan till oss på e-postadressen info@teddytassen.se, skriv gärna ditt ärende i ämnesraden och ditt ordernummer i mejlet, eller ringa till oss på 031-13 01 13 under butikens öppettider. Vi avbryter eller förändrar din order i möjligaste mån men om varorna packats och frakt bokats kan vi dessvärre inte längre ändra i den eller avbryta ordern. Vi kan ej hjälpa dig förändra eller avbryta beställningar via meddelanden i sociala medier.

Leveranstid

Order mottagen på vardagar skickas, så långt det är möjligt redan samma dag eller vardagen efter. Leveranstiden ligger normalt på 1-3 arbetsdagar efter att sändningen är skickad. Den angivna leveranstiden är en cirka leveranstid och vi ansvarar inte för förluster eller omkostnader som uppstår till följd av leveransförseningar, om inget annat uttryckligen skriftligt bekräftats av oss, innehållande av oss bekräftade specifikationer, tills leverans sker. Ändras någon specifikation på ordern i förhållande till orderbekräftelsen kan också leveranstiden komma att ändras.

Beställningsvara

Vissa av våra varor är beställningsvaror men brukar oftast bara ta några få dagar att få hem till vårt lager och skickas därefter snarast möjligt. På vissa produkter är det angivet en längre leveranstid upp till 14 dagar och på enstaka ända upp till 21 dagar. Även för dessa produkter gäller oftast en snabbare leverans än väntat. Vill du veta exakt när en beställningsvara inkommer ring 031-13 01 13 eller maila till info@teddytassen.se så hjälper vi dig!

Reklamation

För synligt skadade varor ska reklamation ske omedelbart vid varans mottagande och för osynligt skadade varor, inom 3 dagar efter varans mottagande. Är det något fel eller saknar du en vara vid leverans från Teddytassens Kaningård, ska ni kontakta oss per e-post (info@teddytassen.se). Om vi mottager ett klagomål över en vara, kommer vi att ta ställning till, om varan ska repareras, bytas ut eller om varan ska krediteras. Vi mottager inte reklamationer skickat till oss mot efterkrav. Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt. Om du ångrar ditt köp kontaktar ni oss via e-post och beskriver er situation, först därefter kan ni skicka tillbaka varorna till Teddytassens Kaningård, köparen står för frakt samt att varan returneras i oskadat skick. Om varan skulle vara trasig vid ankomst till Teddytassens Kaningård debiteras köparen detta. I de fall där paketet ej hämtas ut i tid debiteras köparen en omkostnadsavgift om 200:- samt fraktkostnader åt båda håll.

Transportskada

Vid transportskador förorsakat av fraktbolaget, ska DHL:s chaufför eller ombudet där du hämtade ut ditt paket omedelbart kontaktas och denne person ska skriva under med sitt namn på fraktsedeln samt texten "Transportskada". Sedeln skickas till oss per e-post eller post, bifoga även bilder. Skadade varor får endast returneras till Teddytassens Kaningård efter överenskommelse.

Ångrat köp/Retur av varor

Vid ångrat köp och retur av varor får inte förpackningen vara bruten eller skadad på något vis och varan skall självklart vara oanvänd. Returfrakt samt emballage bekostas av köparen. Returnering av varor sker på köparens ansvar. Vi ångrat köp bokar och betalar du själv frakten för retur av varan eller varorna. Sändning till oss måste bokas som paket som levereras till vår adress. Inte till ett utlämningsställe. För använda, skadade eller felaktiga varor utgår ingen ersättning. Originalförpackningen utgör en väsentlig del av varans värde, vilket kan betyda, att varan inte kan anses vara returnerad i samma skick, om förpackningen inte är obruten. Kom därför i håg att alltid spara förpackningen. Varor, som är skadade efter mottagandet, tas inte i retur.

Om du köpt varor från oss och fått fri frakt och därefter ångrar köpet och returnerar varan till oss betalar vi tillbaka vad varan kostade med avdrag för den verkliga fraktkostnaden.

Från att du mottagit varorna har du 14 dagar dagar på dig att returnera varorna till oss.

Adressen dit du ska skicka varorna är alltid:

Teddytassen AB
c/o Incorp
Hemvägen 20B
441 40 Alingsås

Leveransvillkor

När varor som ska finnas på lager av någon anledning inte kan levereras på grund av en oväntad situation är Teddytassen AB inte förpliktigade att eftersända dessa varor. Vid tillfälle av strejk, lockout eller annan form av avbrott i arbetet hos leverantörerna till en order, likaså vid krig, blockad, karantän, eldsvåda, halt väglag, trafikstopp i övrigt, olyckshändelse, haveri eller andra oförutsedda orsaker, som förhindrar eller i väsentlig grad omöjliggör orderns utförande eller dennes transport till leveransstället, är Teddytassens Kaningård fri från ansvar så länge förhinder består.

Vid avhämtning av varor

Vid avhämtning av varor i våra avhämtningslådor meddelas du via mejl så snart varorna du beställt är utlagda. Om du vet att det dröjer innan du kan hämta varorna är vi tacksamma om du meddelar oss. Det är tidvis många som vill hämta varor och platsen är begränsad. För din och vår säkerhet är avhämtningslådorna kamerabevakade.

GDPR & Sekretesspolicy

Information som du delar med dig av i samband med besök på teddytassen.se såsom köp, marknadsföring, tävlingar, kampanjer eller annonser i sociala medier som t ex Facebook används endast av Teddytassen. Vi delar aldrig med oss av informationen till tredje part utan ditt uttryckliga samtycke. Vill du att din information ska strykas går det att kontakta oss via telefon 031-13 01 13 eller via e-post info@teddytassen.se. För att kunna fullgöra garantiåtaganden och hjälpa till vid service och med reservdelar efter köp sparar vi de uppgifter du lämnat vid varje köptillfälle. Personuppgiftsansvarig är Sofie Liljeberg.

Vi behöver även dina personuppgifter för att uppfylla våra rättsliga förpliktelser enligt lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut (t.ex. bokföringslagen, penningtvättslagen etc). De personuppgifter vi behöver är: Kontaktuppgifter (t.ex. namn, e-postadress, adress och telefonnummer) och historik, personuppgifterna behövs enligt lag där vi har en rättslig förpliktelse.

Teddytassen AB
Dalen 160
449 90 Nol
Sverige

Organisationsnummer: 556869-4581

Lär dig mer om kaniner

Passar en kanin in i mitt liv

Passar en kanin in i mitt liv?

För vem passar det att ha kanin.

Checklista - Tillbehör till kanin

Att förbereda - Checklista

Innan du skaffar kanin

Raspresentation

Raspresentation

Lär dig mer om kaninraser

Hona eller hane

Hane, hona, en eller två?

Kan en kanin leva ensam?

När du får hem din kanin

När du får hem din kanin

Det här behöver du veta

Min kanin lever ensam

Min kanin lever ensam, är det ok?

Det här behöver du veta

Kommande kaninkullar

Kommande kullar - Kaninbevakaren

Kommande kullar hos Teddytassen.

Boka ett besök på kaningården och lär dig mer om kaniner

Boka ett skaffa-kaninbesök

Exklusiv tid där du får lära dig mer om kaniner helt kostnadsfritt.

Omplacering av kanin

Kaniner för omplacering

Kan någon av dem få bo hos dig?

Vi hjälper dig gärna med

Djurpensionat för kaniner, marsvin, hamstrar och andra smådjur

Djurpensionat

När du åker bort och inte har någon som kan passa.

Kloklippning av kanin

Kloklippning

Om du inte vill eller kan göra det själv.

Pälsvård

Pälsvård

Om du inte kan reda ut pälsen själv.

Hona eller hane

Öronrensning

När din kanin är kladdig i öronen.

Könsbestämning av kanin

Könsbestämning

En Kal eller en Ada? Vi kollar åt dig.

Min kanin lever ensam

Fotografering

Vi fotograferar gärna din fyrbenta vän.

Omplacering av kanin

Omplacering

Om livet förändras och kaninen behöver flytta.

Omplacering av kanin

Kanin till filminspelning

Statister eller huvudrollsinnehavare till film eller foto.

En skriftlig bedömning av din kanins mående

Kaninkollen

Få ett skriftligt utlåtande om din kanin av en erfaren kaninuppfödare.

Skaffa kanin? Vi har färdiga tillbehörspaket!

I våra färdiga tillbehörspaket ingår alla tillbehör du behöver när du ska skaffa kanin. Välj en bur och ett tillbehörspaket. Klart! Vill du ändra i paketens innehåll kan du enkelt ta bort eller lägga till saker då delarna i paketen visas som enskilda produkter i kundvagnen.